»

29 February 2016

Magis Secawan Kopi Setiap Hari

Sejujurnya JR bukan peminat kopi nombor satu. Biasanya JR cuma minum kopi untuk tahan rasa mengantuk terutama bila memandu jarak jauh. Di rumah JR sesekali saja minum kopi, bukan selalu, terutama bila ada tetamu datang ke rumah.

Masalah JR, kalau terlebih minum kopi perut akan memulas, macam masuk angin..


Tapi mulai sekarang lepas baca satu kajian mengenai kopi, JR mungkin perlu belajar menyukai kopi lebih dari biasa kerana:


 

Rupanya banyak khasiat kopi, bukan saja untuk kesihatan tubuh tapi juga untuk kesihatan seks batin:


 

8 comments:

  1. Kakcik sangat jarang bancuh kopi sebab di rumah kakcik teh dan minuman coklat lebih disukai... :)

    ReplyDelete
  2. Saya pula tak boleh minum kopi JR..
    Menyebabkan degupan jantung saya makin laju..
    Mungkin pesakit tiroid tak boleh lah minum kopi ni..

    ReplyDelete
  3. Saya suka bau serbuk kopi.. sedap..
    Tapi sekarang hanya sesekali je saya minum kopi.. ;)

    ReplyDelete
  4. Kalau balik kampung kopi o tu wajibbb 3-4 kali sehari...

    ReplyDelete
  5. Kopi ( kafein ) mmg bagus utk kesihatan, bila di ambil in moderation..dan tak selalu sangat campur dgn extra sugar...saya mmg hantu kopi & nescefe..

    Green tea pun bagus utk metabolism

    ReplyDelete
  6. kalau kopi saya suka kopi radix.

    tapi berbanding kopi, saya lebih gemar alitea...

    ReplyDelete
  7. JR bunda ada tag JR...jom tengok kat blog bunda...

    ReplyDelete

Tak kan baca ajer..? Komen la sikit....